הקרואטים לשר החוץ כהן: נשנה את ההצבעות באו"ם

שלמה ריזל No Comments on הקרואטים לשר החוץ כהן: נשנה את ההצבעות באו"ם

ביקור אסטרטגי בבלקן: שר החוץ אלי כהן פתח את ביקורו המדיני בזאגרב, נפגש עם ראש ממשלה פלנקוביץ׳ ושר החוץ גרליץ׳-רדמן, והודה להם על התמיכה בישראל בפורומים בינלאומיים, שצפויה להתחזק

צילום: שגרירות ישראל בקרואטיה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ פתח היום (שני) את ביקורו המדיני בזאגרב, בירת קרואטיה, בפגישה עם ראש ממשלת קרואטיה, אנדרי פלנקוביץ׳ ושר החוץ, גורדן גרליץ׳-רדמן.

בפגישות הודה שר החוץ כהן לראש הממשלה ושר החוץ הקרואטי על תמיכתם בישראל בפורומים הבינ״ל ודן עימם על חיזוק הקשרים בין המדינות בתחומי האנרגיה, התיירות, הכלכלה והחדשנות.

שר החוץ גורדן גרליץ׳-רדמן עדכן את השר כהן על החלטת קרואטיה לשנות את אופן ההצבעה של קרואטיה בנושאים הקשורים בישראל באו״ם ולהתנגד להחלטות הפוגעות בישראל.

שר החוץ כהן ציין לטובה את תפקידה של קרואטיה במאבק באנטישמיות כיו״ר הברית הבינ״ל לזכרון השואה (IHRA), ואת חשיבות אימוץ הגדרת האנטישמיות של הארגון.

שרי החוץ החליטו על הקמת קבוצת עבודה כלכלית לקידום הסחר בין המדינות וחתמו על הסכם בילטראלי לשיתוף פעולה בין מש״ב, סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל במשרד החוץ, לבין סוכנות הסיוע הקרואטית.

שר החוץ אלי כהן: ״חיזוק היחסים עם ידידותיה של ישראל באיחוד האירופאי הוא צעד חשוב לקידום האינטרסים של ישראל. הודיתי לראש הממשלה ושר החוץ על התמיכה בישראל בפורומים בינ״ל, ושר החוץ הודיע לי על כוונתו לחזק את תמיכת קרואטיה בישראל בהצבעות באו"ם.

"בנוסף שוחחנו על ההשלכות האזוריות של המלחמה באוקראינה כמו גם על הצורך בהגברת תדירות הטיסות הישירות בין ישראל לקרואטיה אשר תסייע בקידום התיירות ותעודד שיתופי פעולה כלכליים בינינו״.



0 תגובות